center


Fedélzet

Balogh P. Ferenc, cégvezető

Hajózni csak jó csapattal lehet: ha biztos kézben a kormány, rátermett a fedélzetmester, jó szeme van az első tisztnek, a fedélzeten mindenki érti a dolgát, és pontosak a navigációs berendezések. A Magellán PR ezt a csapatmunkát kínálja partnereinek.
Húszonnégy éve hajózom a kommunikáció vizein, előbb az írott és az elektronikus sajtó, majd a public relations hajóival. Tizenhatéves tapasztalatom van a felsőoktatásban: kommunikáció szakos egyetemistákat, főiskolásokat tanítok az írott és az elektronikus újságírás témaköreiben. A fedélzeten munkatársaimmal - akik kiváló, szakterületükön elismert emberek - mindannyian hiszünk abban, hogy az értékteremtés, az igényes munka, a precízség és a korrekt üzleti magatartás olyan értékeket jelentenek, amelyek hosszútávon szolgálnak útjelzőül.

 

Doros György, üzleti kommunikáció, szervezetfejlesztés

A profitorientált szervezetek a gazdasági életben versenyhelyzetben működnek. A klasszikus versenyelemek mellett - termék, csomagolás, ár, promóciók - egyre többen ismerik fel: a legfontosabb sikertényező az ember, munkájának minősége és hatékonysága. Ezért fontos, hogy a munkatársak mennyire sikeresek mindennapi tevékenységükben. Minden vállalatnak, vállalkozásnak vannak olyan kincsei, amikből építkezhet. Ezek vagy láthatóak, vagy rejtve maradnak a felszín alatt. A fedélzeten azon dolgozom, hogy feltárjam a cégek kincsestárát az üzleti kommunikációs folyamatokban, megkeressem a szervezeti felépítésben és az értékesítésben rejlő tartalékokat, segítsem a vevők igényeinek megfelelő folyamatszervezést, illetve a tudatos és hatékony, személyes értékesítési tevékenység kialakítását.

 

Galicz Krisztián, tipográfia

Úgy lehetne meghatározni a nyomdász - tipográfus - munkáját, hogy annak minden elemét mástól készen kapja... Amit ő ad a kész nyomtatványhoz, az a betűk közötti üres tér...
Kner Imre

Scrivere sine penne. Toll nélkül írni. Ma, amikor szinte senki nem ír már tollal, érdekes lehet ez a könyvnyomtatás feltalálásával született mondat. A számítógép elterjedésével a kiadványszerkesztés vészesen megkopott, lassan-lassan eltűnik egy ötszáz éves szakma. Számomra a tipográfia hadjárat a silány, a szakmailag elfogadhatatlan megoldások ellen. Ez az ars poetica 1991 óta mozgat, akár napilapról, hetilapról, ügynökségi kiadványról, könyvről vagy éppen prospektusról van szó. A fedélzeten azért dolgozom, hogy a vizuális kultúra ne csak a szótárakban létezzen.

 

Csobod Péter, fotográfia

Visszaadni a fotó rangját. Ez vezérli munkámat, legyen szó eseményfotóról, portréról, műtermi munkákról, naptárfotókról, céges anyagokról vagy prospektusok képanyagairól akár hagyományos, akár digitális formában. Húsz éve fotózom a sajtó területén, tizenhat esztendeje szabadfoglalkozású fotóriporterként. Fotóimat a Somogyi Néplap, a Mai Reggel, a Somogyi Krónika, a Somogyi Hírlap, illetve a Kurír, valamint a Népszabadság hasábjain láthatták, láthatják. Képeim ott vannak céges anyagokban, városbemutató albumokban és kiadványokban egyaránt. Munkáimban arra törekszem, hogy a fénykép több legyen egyszerű illusztrációnál.

 

 

Doros Judit, kreatív tanácsadó

A szavaknak súlyuk és erejük van. A szövegteremtés olyan szakma, amelyet a tollforgatók évekig - talán életük végéig - tanulnak, s ki több, ki kevesebb sikerrel műveli. Az átlagember számára olykor egy levél megírása is nehézséget okoz, nem szólva a cégismertetőkről, kiadványok, hirdetések eltérő stílust, tömörséget feltételező írásairól. Van úgy, hogy nem a szöveg hossza számít: egy pár szavas szlogen kitalálása néha sokkal bonyolultabb lehet. Közel két évtizede formálom a szavakat a magyar újságírás élvonalában. A Magellán PR fedélzetén arra törekszem, hogy az ötletek, a betűk, a szavak és a mondatok partnereink számára értékes, valódi tartalommal bíró kommunikációs üzenetek legyenek.

 

Tamás Károly, grafika

Az ember ősidőktől fogva törekedett arra, hogy megkülönböztesse magát másoktól, és kifejezze önmagát. A mai nemzetek kultúrája önmaga értékeit, sajátosságait visszatükröző, egyéni arculattal rendelkezik. A formai megjelenés, a design életünk részévé vált. A vállalkozások ma ugyanúgy meg akarják mutatni egyéniségüket, egyediségüket, mint maga a természet, amelynek formai sokszínűsége, harmóniája sohasem volt ismeretlen közeg az ember számára. A vállalkozások sikerének egyik záloga az igényes cégmegjelenés, a cég törekvését kifejező arculat. Mindehhez a fedélzeten olyan grafikusra van szükség, aki a megrendelővel partnerként együttműködve dolgozik. Mint tanárember és mint grafikus tizenhat éve tanítom - régebb óta művelem - a szakmának ezt a speciális ágát, az ebben a műfajban elvárható szakmai alázattal és elkötelezettséggel.

 

Somogyvári Béla, webtechnika

Divatirányzatok a webtechnikában is felbukkannak, akár a használhatóság kárára válva. Nem tartom fontosnak, hogy mindenáron az éppen aktuális divathoz igazodjak. Azt igen, hogy egy honlap jó programozással, hatékony webtechnikával, biztosan elérje céljait. A felhasználó könnyen és gyorsan megtalálja az információkat, legyen bármilyen böngészője, üljön bárhol a világban, és használjon bármilyen operációs rendszert. Az Internet fejlődésével öncélú technikai megoldások is felkerülnek a honlapokra, figyelmen kívül hagyva a felhasználók szokásait, az internetelérés sebességét, a felbontást, a keresők működését, vagy a navigációs követelményeket. Tizenegy éve dolgozom a webtechnika, az online kommunikáció területén. Tudom, hogy a felhasználóbarát környezet és webtechnika elérhetőbbé teszi az oldalakat, több látogatót, hatékony kommunikációt, több üzleti partnert, megrendelést és így több bevételt is jelent.

 

Budán László, olvasószerkesztés

Vizuális környezetszennyezés. Így jellemezném a helyesírás hazai közállapotait. Miközben az üzleti kultúra változott - a cégek önálló arculatra, rendezett megjelenésre törekednek, termékeikkel és szolgáltatásaikban igyekeznek az ügyfeleik érdekeit szem előtt tartani -, a cégbemutatók, kiadványok, írásos anyagok nem követik mindezt. Miért ne lehetnének az üzleti élet dokumentumai, reklámjai, névjegykártyái, cégtáblái igényesen, helyesírási hibák nélkül, szabatosan megfogalmazottak? Több mint húsz éve vagyok olvasószerkesztő, könyveket, napi- és üzemi lapokat, üzleti dokumentumokat, pályázatokat korrektúrázok. A számítógépek elterjedésével sokan azt hitték, ezt a szakmát felváltja majd a szövegszerkesztő szoftverek helyesírás-ellenőrző opciója. Tévedtek. Az  olykor igénytelenül, sokszor magyartalanul és érthetetlenül megfogalmazott szövegeket javítani, a helyesírás komplex szabályait alkalmazni egyetlen szoftver képes csak: a kreatív, munkájával szemben igényes, gondolkodó ember.