center


Hajónapló
SzakcikkekPublicisztikákArchívum


A hajónaplóban az általunk fontosnak tartott cikkekből, elemzésekből válogatunk.

Public relations és/kontra Marketing
Válasz László Gyula és Orosdy Béla cikkére. Dr. Szeles Péter, www.mprsz.hu

Részlet a tanulmányból
Számos címötlet jutott az eszembe, mit tagadjam, az én lel­ke­met is feldúlta a pécsi szerzőpáros cikke. Tulajdonképpen hálával tartozom a szerzőknek, mert egyrészt alkalmat nyújtanak a public relations tevékenység hazai népszerűsítésére, elméleti összefüggéseinek, alapvetéseinek – a terjedelmi kereteket tekintve: legalább vázlatos – bemutatásához, másrészt pedig néhány fontos szakmai kérdés tisztázásához is. Válaszomban én – eltérően a szerzőktől – nem a szegényes és nagyon-nagyon hiányos, többségében az elméleti felkészületlenséggel jellemezhető hazai publikációkra hagyatkozom, hanem igyekszem az OKJ-s színvonalon túllépve a public relations szakma legelismertebb nemzetközi szaktekintélyeinek számító tudós-kutató kört idézeteimben segítségül hívni.

Harmadrészt azért tartozom hálával a szerzőpárosnak, mert cikküket olvasva felidézték egyetemi tanulmányaimat. Jó volt emlékezni ezekre a szép időkre, hiszen én is pont ilyen összefüggéseket, szakmai felfogást tanultam – igaz (sajnos!) már negyed századdal ezelőtt! Azóta bizony eltelt néhány évtized, sok minden történt –, többek között fejlődött a tudomány is. Erről persze nem illene elfelejtkezniük a szerzőknek. Írásuk ugyanis mellőzi ezeket az eredményeket, a fejlődést: mely tény vagy szándékos a részükről – vagy rendkívül sajnálatos!


A tanulmány letöltése (Word dokumentum 268 KB)


Dr. Szeles Péter

Public relations és/kontra Marketing. Válasz László Gyula és Orosdy Béla cikkére. www.mprsz.hu

Szeles Péter, főiskolai docens
a Magyar Public Relations Szövetség korábbi elnöke* és örökös tagja, a PRSA Oktatói Akadémiájának tagja

*Szeles Pétert 2005 tavaszától elnökévé választotta a Magyar Public Relations Szövetség közgyűlése